SVE ŠTO NISTE ZNALI O GENERACIJI ALFA
OKTOBAR 2019
Pripadnici generacije Alfa, odrasli u digitalnoj eri, okruženi ekranima na svakom koraku, postaju striming generacija koja će spojiti fizički i digitalni svet. Sve ovo se dalje odražava na način na koji formiraju mišljenje o brendovima i kupuju proizvode.
Da li dovoljno poznajemo generaciju Alfa da bismo joj ponudili relevantan marketing miks?
Bojimo se da je odgovor negativan, zbog čega je Wunderman Thompson Commerce sproveo istraživanje sa ciljem da sazna više o generaciji Alfa, uzrasta 6-16 godina. Istraživanje je sprovedeno na uzorku od 4.000 pojedinaca sa teritorije SAD-a i Velike Britanije.
DA LI ĆE DIGITALNI SVET ZAMENITI STVARNI?
Da bismo razumeli njihove navike u kupovini, prvobitno moramo razumeti njih kao ljude.
Generaciju Alfa karakterišu snažne vrednosti, koje određuju šta će i od koga kupovati. Raduje ih sticanje vlastite kupovne moći i već planiraju svoje buduće kupovine. 82% procenata ispitanika sa nestrpljenjem čeka svoju finansijsku nezavisnost, kako bi kupovali bez odobrenja svojih roditelja.
Digitalno okruženje ipak nije dominatan prostor u kom provode vreme, te i dalje postoji potreba da uživaju u aktivnostima napolju. Omni-channel strategija koja će obuhvatiti digitalne, ali i analogne medije je smer u kojem treba dalje razmišljati.
Na pitanje šta je najvažnije u životu, odgovorili su:
Iako su im gedžeti koji koriste bitni, porodica i prijatelji su daleko važniji generaciji Alfa.
Njihove vrednosti se odražavaju i na etiku kompanija od kojih žele da kupuju. Dve trećine (66%) generacije želi da kupuje od kompanija koje se trude da naprave pozitivnu promenu u svetu.
KOLIKO INFLUENSERI IMAJU UTICAJA NA GENERACIJU ALFA?
Više od polovine ispitanika je izjavilo da želi proizvod/uslugu koji njihov omiljeni influenser koristi, nosi ili konzumira.
14% generacije bi volelo da influenseri izgrade svoje sopstvene brendove. Od formata, onlajn video klipovi imaju najviše uticaja na njih.
Više od pola ispitanika (57%) tvrdi da oglasi na društvenim medijima podstiču njihovu želju za kupovinom.
Kao što vidimo, influenseri u velikoj meri utiču na ukus Alfa generacije, zbog čega je neophodno izgraditi dugoročne odnose sa njima. Društveni mediji igraju ključnu ulogu u procesu kupovine. Sledeći korak je social commerce, koji će se zasigurno aktuelizovati u narednom periodu. Iako generacija Alfa uživa u brzoj online kupovini, ne treba zaboraviti na in-store. Kako bismo uspeli da privučemo i zadržimo njihovu pažnju koja je sve kraća, moraćemo da izgradimo strategiju koja će im pružiti uzbudljivo iskustvo kupovine, povezati relevantne influensere i smisleno kombinovati onlajn i oflajn medije.