DA LI JE BRENDOVIMA LAKŠE U ERI DIGITALNIH MEDIJA?
Generacija Z nameće promene u načinu na koji brendovi dolaze do svojih potrošača. Broj korisnika digitalnih platformi iz godine u godinu raste, ali podaci kompanije Meta pokazuju da je mogući doseg u oglašavanju na Instagram platformi u 2023. godini niži za 9,8% u odnosu na prethodnu.[1]
S druge strane, istraživanje kompanije za kreativne transformacije WPP, pokazuje da 61% potrošača veruje preporuci influensera u odnosu na 38% njih koji veruju sadržaju koji generišu brendovi. Globalno gledajući, 60% brendova, radi sa preko 10 influensera na godišnjem nivou[2], a primer brenda koji prati svetske trendove jeste Grand Black’n’Easy. Njegova ciljna grupa vodi moderan i užurban način života, a brend kontinuirano prati promene u konzumaciji medija, naročito među mlađom publikom.
Potrošači, tehnologija i trendovi primoravaju brendove da transformišu poznate marketinške strategije novom digitalnom ekosistemu kako bi došli do svojih potrošača.
KAKO?
Odavno znamo da je preporuka ljudi uvek prisutna i važna kada su brendovi u pitanju, što pokazuje i istraživanje brenda Grand Black’n’Easy za 2020. godinu gde se vidi da potrošači ovu kafu najčešće počinju da piju na preporuku drugih, jer su generalno jako zadovoljni proizvodom.[3] Ta preporuka sada lakše i jednostavnije stiže do većeg broja ljudi zahvaljujući mogućnostima koje pružaju digitalni mediji.
Ove godine, brend Grand Black’n’Easy i agencija SIVO, prateći trendove u korišćenju digitalnih kanala, realizovali su “Travel” kampanju na tržištima Srbije i Bosne i Hercegovine. Cilj je bio pomoći potrošačima da uživaju u svojoj omiljenoj kafi i na putovanju, a sve što treba da urade je da ponesu Grand Black’n’Easy, koji pruža ukus prave turske kafe, gde god da su.
Da je Grand Black’n’Easy spremna za putovanja, potrošači su mogli da vide na bilbordima, POS materijalima i PR člancima. U digitalnoj kampanji ostvarena je saradnja sa 4 kreatora sadržaja i čak 14 influensera, koji su podsetili ljubitelje prave turske kafe, da ne moraju da se odreknu svog omiljenog napitka čak ni tokom godišnjeg odmora.
Tako je snimak novog putovanja i obaveznog rituala ispijanja kafe influenserke Jelene Stefanović dosegao preko 1,5 miliona ljudi, dok je video uživanja u pravoj turskoj kafi u udaljenim delovima sveta kreatorke sadržaja Marije Piroški stigao do više od milion gledalaca. Sumarno gledano, digitalna kampanja je na tržištu Srbije dosegla je 80% target grupe, u odnosu na ciljanih 60%. Ostvarila je preko 2,3 miliona interakcija, što u postotku iznosi blizu 45% u poređenju sa 25% planiranih.
Iako se povremeno može čuti da doba Instagrama prolazi, podaci upućuju na to da je u pitanju platforma koju ne smemo zanemariti. Na njoj influenseri imaju odličnu konekciju sa pratiocima, pa nije čudno što u marketingu ova platforma nudi najveći ROI, [4] a ne iznenađuje ni podatak da 90% marketara veruje da su influenseri efektivan kanal komunikacije.[5]
Prema predviđanjima, do 2040. godine skoro cela globalna populacija će imati pametni telefon, a blizu 90% će koristiti Internet[6]. To nas ostavlja da aktivno pratimo duh vremena i životne navike potrošača u novom digitalnom ekosistemu. Na brendovima je da i dalje budu bliski svojim potrošačima, a na kreativnim agencijama da osmisle načine kako da taj odnos neguju.
[1] Meta Planning tool, January 2023
[2] The State of Influencer Marketing 2023, Influencer MarketingHub
[3] Black’n’Easy, How to grow?, Deep Dive, April 2020
[4] Navigating Influencer Marketing, WPP
[5] Navigating Influencer Marketing, WPP
[6] Euromonitor International