ZNAM NEŠTO ŠTO VI NE ZNATE!

Već četiri godine radim kao copywriter, dakle, već četiri godine ne uspevam svojoj baki da objasnim čime se tačno bavim.

To me i ne čudi, jer moja baka svoje poljoprivredne proizvode direktno predaje otkupljivačima i do sada nije imala potrebu da koristi marketinške usluge.

One što me čudi, a u isto vreme zabrinjava, je činjenica da i unutar ove naše industrije postoje ljudi koji ne razumeju, a usled tog nerazumevanja, ne vrednuju poziciju kopirajtera onako kako bi trebalo.

Sretao sam akaunte i klijente koji samoinicijativno ulaze u našu ulogu i misle da je igraju kako treba. Ipak, ta njihova gluma je ništa više do puko podražavanje koje se završava opštim mestima.

Ali zahvaljujući tim opštim mestima, širi se mišljenje o jednostavnosti našeg posla. Svi misle i svi će misliti da mogu da budu kopirajteri.

I mi tu ne možemo ništa, osim da ponesemo tu kletvu na leđima i da svim wanna be kopirajterima maksimalno otežamo posao, tako što  ćemo kvalitet svog rada podići na maksimum.

Važno je da im pokažemo da znamo nešto što oni ne znaju.

Za početak, zapitaj se da li tvoj copy zvuči kao da ga je mogao napisati bilo koji drugi copywriter? Ili, ne daj bože, neko ko uopšte nije kopirajter?

Ako je odgovor ne? Čestitamo! Tvoj kopi ima veću šansu da se izdvoji iz mase, da ostane upamćen, makar i malom delu ciljne grupe, i stvori jaču emotivnu povezanost sa brendom. Sada je bitno samo da savladaš sujetu i ne dozvoliš komentarima klijenta da te potpuno izbace iz takta 😉

Ako je odgovor da! Važno je da shvatiš da je jedinstvenost ono što  čini tvoju tržišnu vrednost. Da, lekcije i kursevi će te naučiti osnovnim stvarima. Ali su tvoje lične asocijacije, sposobnost da različite asocijacije spojiš u jednu viziju  i moć da druge ubediš u tu svoju viziju, ono što tebe i tvoja rešenja odvaja od klišea.

Još jedan siguran način da se odvojiš od klišea je i da sebi postaviš sledeća pitanja prilikom pisanja:

Da li tvoj kopi zvuči generički zbog toga što govori da tvoj proizvod nije proizvod, već da on nudi iskustvo? Lako ćete prepoznati ovakve kopije, uglavnom počinju sa reči “oseti”.

Ili zbog toga što taj kopi inicira da je proizvod više od samog sebe. To nije sok, to je više od soka. U tom slučaju, reakcija na kopi neće biti šok, već više od šoka.

Ili vaš kopi sadrži neke od reči koje su usled prečeste upotrebe izgubile svako značenje, poput: zabava, iskustvo, tradicija, kvalitet

Ili…

možda vaš kopi zvuči,

kao tu da baš lepo čuči,

jer je pisan u rimi,

i ima šanse da se primi,

ali nije baš tako,

jer u rimi pisati je lako?

Udaljite se od klišea. Pokušajte da pišete kopi koji nije na “prvu loptu”, kopi iza koga stoji smela ideja i još smelije rešenje i ubedite u priču o jedinstvenosti vašeg proizvoda, dok ostajete verni svojoj jedinstvenosti.


Borko Mitrović – Digital Copywriter